SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Kraujotakos sveikatos širdies senjoras, Daugiausia mirčių – dėl kraujotakos sistemos ligų

kraujotakos sveikatos širdies senjoras

Per dieną daug laiko praleisti žiūrint televizorių nėra sveikas įprotis, bet sveikas įprotis — per reklamos pertraukėles atsistoti, dar geriau — pasimankštinti. Daugiau nei 20 tūkst. Plisienė yra kardiologė, su šiomis ligomis susiduria kasdien, tad puikiai žino — širdį silpnina tam tikri žmonių įpročiai.

kraujotakos sveikatos širdies senjoras

Ar televizorių žiūrite ilgiau nei valandą per dieną? Ar jūsų mityboje daug pusgaminių, rafinuoto aliejaus, cukraus?

Iš 40 tūkst. pernai Lietuvoje mirusių žmonių pusė mirė dėl tos pačios priežasties

Ar jūs rūkote? Tačiau remiantis naujausiais duomenimis didžiausiam žudikui širdies ligoms daugeliu atvejų galima užkirsti kelią.

Spausdinti Kardiologai prašo sunegalavus nedelsti Tomo Raginos nuotr. Širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių korekcija niekada nėra vėlyva. Antai įrodyta, kad vyrams, įžengusiems į septintą dešimtį ir patyrusiems miokardo infarktą, metus rūkyti net tris kartus sumažėja kartotinio ūminio miokardo infarkto pasireiškimas. Ir tai yra didesnė apsauga, nei vartojant kai kuriuos medikamentus. Kiekvienoje šeimoje ir mus supančioje bendruomenėje turėtume pasirūpinti, kad žmonės įvertintų ir pradėtų valdyti širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius, nes tik tokiu atveju galime pakloti pamatus sveikesnei ateities visuomenei.

Ir tam pakanka labai paprastų kelių kasdienių priemonių. Kasdien rasti šiek tiek laiko aktyviai veiklai — širdžiai naudingas įprotis. Rūkant mažėja deguonies kiekis kraujyje, nes cigaretėse esantis monoksidas konkuruoja kraujotakos sveikatos širdies senjoras deguonimi ir prisijungia prie eritrocitų greičiau negu deguonis.

Vaistininko skiltis Sveika širdis — gera savijauta Širdis — tai žmogaus organas, kuris dirba be jokio poilsio tada, kai mes dirbame, ilsimės ar miegame.

Tokiu būdu ląstelėms pradeda trūkti deguonies. Pajudėkite per reklamos pertraukas Jeigu per dieną daug laiko praleidžiate žiūrėdamas televizorių, tai nėra sveikas įprotis.

4 įpročiai, už kuriuos jūsų širdis jums padėkos

Sveikas įprotis — per reklamos pertraukėles bent jau atsistoti, dar geriau — pasimankštinti. Nebūtina persistengti — svarbiausia bent atsiplėšti nuo sofos, sako profesorė.

Pasak medikų, karštuoju metų laikotarpiu žmonių besiskundžiančių širdies ir kraujagyslių ligomis itin padaugėja. Kaip prižiūrėti sveikatą vasarą ir ką reikėtų daryti, kad išvengtume su širdimi susijusių sveikatos problemų? Statistiškai, širdies ir kraujagyslių ligos vis dar labiausiai lietuvius kamuojančių ligų sąrašo viršūnėje. Tokie sveikatos sutrikimai gali sukelti nedarbingumą, o dažnu atveju — baigtis mirtimi.

Geriausia, kad daržovės būtų spalvotos, mažiausiai — penkių spalvų per dieną. Dienos norma — mažiausiai gramų daržovių, pažymi kardiologė. Kraujagyslėmis jos pasiekia širdį, o netrukus būna išnešiojamos po visą kūną.

kraujotakos sveikatos širdies senjoras

Pradėjus rūkyti širdis ima plakti greičiau, pakyla kraujospūdis. Rūkant kraujospūdis pakyla maždaug 10—15 proc. Laidoje sveikos gyvensenos ir judėjimo treneris Ignas Bakėjus parodė pratimų, kuriuos kiekvienas gali atlikti kasdien.

Sveikatos receptas. Besimtomė liga, tyliai ir staigiai žudanti vyrus: tyrimas — paprasta echoskopija

Žiūrėkite spalio 8 d. Parengė Indrė Motuzienė.